Laatste dagen in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Gävle

Door: Murt

Blijf op de hoogte en volg Maart

07 Januari 2007 | Zweden, Gävle

Dag lieve mensen!

Het is alweer een week geleden dat we het nieuwe jaar ingingen! Wat gaat de tijd snel, zo ook de tijd die ik hier in Gävle heb doorgebracht..

Ten eerste wil ik jullie allemaal natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Ik hoop dat jullie kerst leuk en gezellig is geweest. Die van mij in ieder geval wel.. met kerst ben ik naar Noorwegen gegaan, ik heb familie daar die ik elk jaar bezoek, nu was ik er met kerst en heb ik hele gezellige dagen gehad. Ik ben uitgeweest, ben met de fiets de stad gaan verkennen (normaal ga ik daar alleen heen om te snowboarden, dus zie ik niet echt iets van de stad) we hebben met de familie gegeten en kadootjes uitgepakt.

Toen ik terug kwam hier, na Noorwegen, kwam wouter langs, dat was een hele leuke week.. de eerste paar dagen zijn we een beetje rond gaan lopen door de stad, beetje gechilled en zo, en met oud en nieuw zijn we naar Stockholm geweest. Het was heel erg tof, we zaten op een berg en konden over de hele skyline kijken van stockholm, met een groep van 14 mensen hebben we het nieuwe jaar gevierd daar. om 12 uur ging al het vuurwerk af en dat was een prachtig gezicht omdat we boven op die berg zaten. daarna gingen we weer naar huis. omdat we geen hotel hadden geboekt moesten we weer met de eerste trein naar huis.. dat was vrij lelijk, want die ging pas om half 11 's ochtends. Om 5 uur 's nachts hadden we het koud en hadden we het gehad dus hebben we 5,5 uur gewacht op het station.. ik kan je zeggen, ik kan leukere dingen verzinnen, vooral omdat we niet 'mochten' slapen. elke keer als je je ogen dicht deed kwamen er vrij chagerijnige security geezers aan, die je dan weer lekker, door middel van prikken met de vingers, wakker maakten.

Toen waren we thuis, heerlijk was dat, lekker gaan slapen en daarna nog meer geslapen. de volgende dag gingen we naar een ice hockey wedstrijd, dat wilde ik wouter graag laten zien. daarna hebben we tot ongeveer 3 uur pokernight gehad, en de volgende dag ging wout alweer op huis aan..

Vandaag is mijn laatste week hier ingegaan.. aan de ene kant beetje jammer, want ik heb het hier fantastisch naar mijn zin, maar aan de andere kant ben ik er ook wel weer een beetje klaar mee.. ik heb in om jullie weer te zien, lekker chillen, uitgaan etc. gisteravond ben ik nog uitgweest naar een grote club hier in de stad. dat was een heel leuke avond. over 2 dagen ga ik naar Kiruna.. Kiruna is het noordelijjkste plaatsje hier in Zweden en het ligt in Lappland. Normaal is het daar rond deze tijd van het jaar ongeveer -30, maar door deze 'warme' winter, is het er 'maar' een graadje of -5. We gaan op een hondenslee tour, dit wil zeggen dat we 2 dagen lang achter op een hondenslee nóg dieper naar het noorden gaan, daar gaan we in een iglo slapen, ijsvissen, in de sauna, langlaufen etc. en natuurlikj het magische noorderlicht bekijken... wat we ook gepland hebben te doen is om naar het ijshotel te gaan, ik weet niet of jullie dat kennen, maar het is een hotel volledig gemaakt van ijs.. De bar is ijs, het bed is ijs, je kamer is ijs, alles ijs... heel gaaf..

Jongens, hou het natuurlijk straat,

en een dikke zoen van mij,
en tot over een dikke week!

  • 07 Januari 2007 - 15:07

    Hellen:

    lieve murt, je bent een heerlijk ventje! maak het nog even mooi, en ik zie je snel !! liefs , hel x

  • 07 Januari 2007 - 15:14

    Emma:

    wat heerlijk dat je bijna weer hier bent lieverd.. geniet er nog even van, en kom maar snel terug! love you.. X

  • 07 Januari 2007 - 15:19

    Michelle:

    whooo heb ook echt zin in kiruna!!! tot dinsdag!!
    kus x x x

  • 07 Januari 2007 - 15:23

    Dani:

    He vriend,
    weer prachtige verhalen. Nog even genieten van die laatste dagen en dan maar snel terug komen kunnen we eindelijk weer eens goed tetteren!! Tot snel vriend! Dani

  • 07 Januari 2007 - 15:24

    Moemsie:

    hoi jongen, heerlijk dat je er al bijna weer aankomt. geniet nog in Lappland. liefs.

  • 07 Januari 2007 - 15:26

    Hansa:

    Schoonheid! Tot snel!! Overheerlijk poepie!
    Heeeeeele dikke lebber van Han

  • 07 Januari 2007 - 16:48

    Luke:

    Vooruit dan maar homo! Hier heb je je berichtje terug dan... ;) Je komt alweer bijna terug jongen, heerlijk... kunnen we weer ouderwets zuipen @ tapuit! tot snel jongen!,

    kus Luke

  • 07 Januari 2007 - 16:57

    Michel:

    Maart!!!! nog heel veel fun deze laatste paar dagen in het Hoge Noorden, en geniet van moeder natuur! dikke kus

  • 07 Januari 2007 - 17:34

    Vunz:

    heeey lieve murtie lkkr verhaaltje, toppertje dat lapland;)zie je heeeeel snel weer:D dikkkke x

  • 07 Januari 2007 - 20:10

    Weut:

    heey maart, lekker hoor dat je bijna weer thuis bent. ik heb het leuk gehad met iedereen. nog veel plezier in kiruna met paulie en michelle. ik zie je snel!!! kus van wout

  • 07 Januari 2007 - 21:15

    Roos:

    Hallo schattie!
    Wat fijn dat je er weer bijna bent!! Kunnen we weer filtje smsjes voor elkaar maken in de tap..
    Geniet er nog even lekker van lieverd en tot over een weekje!
    Dikke zoen, Roos

  • 08 Januari 2007 - 17:50

    Fred:

    Hoi Murt,

    Nog een paar nachtjes slapen en dan kan ik je weer lastig vallen! Heel veel plezier in Kiruna en zie je saterday!

    X Fred

  • 08 Januari 2007 - 21:32

    Miki:

    he lieve maart,
    wat heb ik jou toch lang niet gezien, niet leuk! lijkt me leuk snel weer wat af te spreken, geniet nog van je laatste weekje! xxx mik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maart

Ik ga 5 Maanden naar Zweden, om Business te studeren, dit, naar aanleiding van Tourism and Recreation Management opleiding in Haarlem.

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 33867

Voorgaande reizen:

03 April 2009 - 07 Augustus 2009

Zuid-Oost Azie

21 Augustus 2006 - 22 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: