Bangkok, Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maart Rill - WaarBenJij.nu Bangkok, Baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maart Rill - WaarBenJij.nu

Bangkok, Baby!

Door: Murt

Blijf op de hoogte en volg Maart

12 April 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo daar!

Zo, we zitten in Bangkok. Weer een hele vlucht op die vernaaide jumpseats... Dit keer wel met Paul, dus dat was iets prettiger.

Omdat we ons niet echt hadden ingelezen in Thailand, wisten we niet waar we heen konden, dus een taxi genomen naar Kao San Road, omdat dat het enige was wat we kenden. Kao San Road is de backpackers straat in Thailand, idereen spreekt hier Engels omdat ze Engels zijn en verder een paar Duitsers, veel Amerikanen en wat Australiers.

We wisten ook niet echt hoeveel baht 1 euro was, dus we hebben 20 euro aan de taxi chauffeur gegeven. Die heeft waarschijnlijk meteen daarna zijn taxi aan de kant gezet en is de hele week niet gaan werken...

Bangkok is zoals van Bangkok wordt verwacht, heet, plakkerig, smog, vies, groot (8 miljoen mensen wonen hier). We hebben een hosteltje hier voor 3 euro per nacht. Zou ook niets meer moeten kosten want we slapen in een soort van cel. Hele harde bedden, geen airco en geen ramen. Haha.

Vandaag (mijn verjaardag) staat heel Thailand op zijn kop. Niet omdat ik jarig ben (dat dacht ik eerst) maar omdat het Thais New Year is. Dit feest gaat 4 dagen door, iedereen is bezopen en gooit water op elkaar met flessen, emmers, water pistolen, de hele dekselse bende. In de Lonely Planet (jaja) staat dat je gedurende deze tijd absoluut niet in Bangkok wil zijn... Weer lekker gepland door ons.

Dusss hebben we een 20 daagse trip geboekt die ons naar Laos brengt. Via Bangkok gaan we naar Krabi, Koh Phi Phi, Koh Lantao enzo, om een beetje op het strand te chillen en mooie dingen te zien (ook kayakken en snorkelen enz.) Daarna gaan we naar Chiang Mai (in het noorden) daar nemen we een olifanten safari, van 3 dagen, daarna via slowboats naar Laos...

Je hoort van mij.

x


  • 12 April 2009 - 06:43

    Moemsie:

    Hoi lieve schat, van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag, een hele dikke kus van mij. succes en plezier op jullie trip.we bellen!

  • 12 April 2009 - 07:01

    Vi älsgar Sverige:

    Hej Murt,
    it's Till. Do you remember? Happy birthday and all the best especially for your stay in thailand. Enjoy it and take care...cool cool, Till

  • 12 April 2009 - 08:23

    Hannah:

    Vrolijk vrolijk kerstfeeeeeejst!
    Vrolijke kerst voor ieeeeedeeereeeeen!!
    Die had ik in m'n hoofd.. Ik bedoel
    natuurlijk HAPPY BIRTHDAY my love!
    Ik drink aan advocaatje op je, hier,
    met al dat paaseieren gedoe in de
    Neds!
    Je reis klinkt te gek tot nu bebe,
    en ik trek het verhaal van de taxi
    chauffeur goed. Het kleine geluk..
    Zo'n man is toch zo bizar geschrokken van chillheid?

    Pas je goed op voor witte spinnen
    en vieze mannetjes?

    Liefs van Hensapens

  • 12 April 2009 - 09:05

    Vincent:

    Murtttiiiee!! Gefeliciteerd! hartstikke leuk al dat water. Op de eilanden is dat nieuw jaar gedoe maar 1 dag omdat het water anders te snel op gaat :) dus dan heb je er geen last meer van. Je wilt ook niet weten hoeveel ik heb uitgegeven die eerste dagen, je hebt er geen weet van en naaien zullen ze je dus ;)
    Krabi(de stad?) is in ieder geval na 1 dag weer wegwezen. En koh Pipi woow die heb ik gemist, maar zoveel mooie verhalen over gehoord! Jeej je gaat het super hebben. Gelukkig nieuw jaar! xx

  • 12 April 2009 - 09:20

    Fred:

    hoi Murt!

    gefeliciteerd van 'eenoog'! heeel veel plezier bij de eerste reis in je reis!!

    XX Fred

  • 12 April 2009 - 09:30

    Yvonne & Co:

    Ha Maart, gefeliciteerd met je verjaardag! En een zoen van ons vier!Mooi om je verjaardag in Bangkok te vieren. De herinnering die ik aan bangkok heb, is dat ik tijdens een tussenstop heb staan kotsen in een -overigens kraakhelder- toilet.Veel liefs van ons vier uit amsterdam


  • 12 April 2009 - 09:36

    Bien:

    hey maartje,

    Wat heerlijk dat je lekker aan het reizen bent! goede keus zeg ik zo! gefeliciteerd flapdrol, drink een wijntje op je! xxx bien

  • 12 April 2009 - 12:38

    Michel:

    Maart, goed bezig! gefelicitee met u Birthday, goed klote dat onze date niet doorging maargoed so be it, enjoy! and have a good time, ciao

  • 12 April 2009 - 13:04

    Michel:

    Maart, goed bezig! gefelicitee met u Birthday, goed klote dat onze date niet doorging maargoed so be it, enjoy! and have a good time, ciao

  • 12 April 2009 - 17:03

    Died:

    Klinkt alsof je het geweldig hebt! Met volle jaloezie feliciteer ik jou voor je 22e alweer. Ik zou bijna zeggen dat je een ouwe lul bent. Geniet van alle facetten die het oosten jou te brengen heeft. kus

  • 12 April 2009 - 19:17

    Ing:

    Heeee,
    Van harte gefeliciteerd!!!! Ik heb geen idee wat het tijdsverschil is dus ga er vanuit dat je nog lekker jarig bent. Best spannend je verjaardag zo ver weg. Hier is het lekker weer vandaag en hebben we veel paaseitjes gegeten. Geen last van de demonstraties daar hoop ik. Goede reis verder!!

  • 13 April 2009 - 11:52

    Roos:

    Schaaatje! Hoop dat je ons sms uit Holland hebt gehad op je verjaardag. Gelukkig nieuw jaar voor je verjaardag en new year in Bangkok! Hoop dat je lekker aan het genieten bent!! Kus xxxxxxxx

  • 13 April 2009 - 17:18

    WIM SIERAAD:

    MAARTEN VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EEN DAG TE LAAT MAAR WEL GEMEEND HEEL VEEL PLEZIER OP JE TRIP.

  • 13 April 2009 - 18:56

    Juul:

    Gefeliciteerd nog maart! leuk is bangkok he! je moet vooral naar de skybar gaan, niet vergeten dat je in pak moet. dat is supervet!
    we hebben hier vandaag paaseieren gezocht en ook al deden jij en em niet mee, ik heb alsnog verloren:(
    maargoed veel plezier daar! en kijk uit voor die 'lieve vrouwtjes' die je siraden aansmeren..

    Ps ik had bangkok gebeld of ze dat voor je wilde organiseren maar blijkbaar mislukt..

    dikke kus!

  • 13 April 2009 - 20:11

    De Vonnootjes:

    He Maarten nog van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardaag. Zo te vernemen ben echt een grote jongen geworden die nu over een deel van de grote wereld rond zwerft.Gaaf man veel plezier en geniet ervan. liefs groetjes van de Vonnootjes

  • 14 April 2009 - 09:22

    Marieke:

    Hee Maart!
    Veel te lang niet gezien en gesproken, wist helemaal niet dat je aan het reizen was! Bangkok is te gek, maar Laos nog leuker! Die slowboats worden alleen aangeprezen alsof ze je van het zijn, uiteindelijk is het 2 dagen lang misselijk in een boot die tergend langzaam gaat.. Succes daarmee ;)!
    Heel veel plezier en sawadee kah!
    Liefs, Marieke

    p.s. Gefeliciteerd trouwens nog!!

  • 14 April 2009 - 15:15

    Emma:

    he liefje. leuk om je net even gesproken te hebben! fijn dat je korte verhaaltjes schrijft, dat leest lekker makkelijk! I love you, X.

  • 14 April 2009 - 15:50

    Suus:

    Hé Maartje, Hoera nog, we hebben een wijntje op je gedronken. Ik heb nu pas dit systeem ontdekt om van je te horen en vv. Lost generation hé, ouwe doos ben ik. Ik maak me vandaag een beetje zorgen vanwege de rellen in Bangkok. Ik hoor jou er niet over maar hier staan de kranten er vol van. Overdrijven we heel erg of is het heel plaatselijk? Tot gauw, take care en geniet,
    x
    je schoonmoeder

  • 15 April 2009 - 13:56

    Michelle:

    Maart! heeel veel plezier daar samen in azie! ik zal jullie berichtjes volgen! xx

  • 15 April 2009 - 17:02

    Vivi:

    ha ha haaaaaa
    yes, indeed well planned, guys! ;p
    but must hav been fun
    and I didnt find BKK gross or filled with smog at all.. but the time of yr was different..
    well, Maart, so sorry that it comes really late:
    HAPPY belated BIRTHDAY!
    enjoy the rest of Thailand!
    it is such a beautiful country!! just too bad that this time of yr most parts are very dry.. u should hav seen the area around Chiang Mai when it was all green! :)
    dun miss out on the elephants! hehe
    greets
    Vivi

  • 15 April 2009 - 17:13

    Luke :

    Ha die dikke, ga je lekker daaro? Veel plezier en nog gefelicflapstaart trouwens!

    Kusje

  • 17 April 2009 - 19:59

    Hannes Houten:

    Ha Maart, beetje laat maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zeker uitgebreid gevierd???
    veel fun, groetjes Hen en Hannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Maart

Ik ga 5 Maanden naar Zweden, om Business te studeren, dit, naar aanleiding van Tourism and Recreation Management opleiding in Haarlem.

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 33833

Voorgaande reizen:

03 April 2009 - 07 Augustus 2009

Zuid-Oost Azie

21 Augustus 2006 - 22 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: