Dagelijkse leven in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu Dagelijkse leven in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu

Dagelijkse leven in Gävle

Door: Murt

Blijf op de hoogte en volg Maart

06 September 2006 | Zweden, Gävle

Hoi lieve vrienden,

Het is nu woensdag. Paul en ik gaan nu eens een keer al die fietsen die op het balkon liggen dumpen, en bij de fietstenzaak hier in de buurt proberen één van die fietsen te laten maken voor paul, hij heeft nog steeds geen fiets, en hij moet elke dag lopen naar school (+/- 45 min.)..

Ook ga ik vandaag voor het eerst wassen, jawelll.. hopen dat het goed gaat..

Vorige week donderdag had ik mijn eerste Zweedse les, appeltje eitje, als je het op papier ziet, is het te lezen, maar als ze het uitspreken, wordt het griezelig, dan versta je er niks van, maar zolang we geen werkwoorden hoeven te vervoegen hier (het is gewoon allemaal het zelfde, ik loop, jij loop hij loop etc.)vind ik het allemaal helemaal gesneeen..

Elke woensdag en zaterdag avond is er op de University een feest, de kantine wordt omgetoverd tot een dansvloer, en iedereen gaat altijd uit zijn dak. Vanavond zal er dus weeer een feest zijn, het mooie van deze feesten is, is dat je normaal 5 á 6 euro betaald voor een biertje, en op de University maar 2,50.. Ik weet niet of je het al wist, maar als je bier in de supermarkt koopt, is het bier maar 2,8 of 3.5 procent, als je écht bier wil, 5,5 procent, dan moet je zowaar echt naar een liquor store.. Gelukkig zijn de biertjes op die feestjes wél fatsoenlijk, en kunnen we dus eindelijk weer eens gewoon normaal bier drinken.. het duurt altijd wel even een uurtje voordat je aan de muziek bent gewend (christana aguilera, madonna, foute zweedse rap etc.) Het komt dus een beetje neer op Retro deLuxe in het Patro, maar dan serieus...

Ik heb wat foto;s van vorig feestje bijgevoegd, dan kan je een beetje zien hoe het er allemaal uit ziet, en kan je ook zien hoe de mensen uit mijn klas eruitzien..
Diegene die er een spacendst uitzien, dat zijn spanjaarden, spanjaarden, ik weet niet of je het al wist, maar die zijn gek..

Ze zuipen reteveel, en denken écht niet na bij wat ze doen, prachtig vind ik het. Laatste feestje in de University, trokken ze bij één van de laatste nummers (nirvana, jawell) allemaal hun shirt u it, en gingen gewoon lekker roken ín de hal, en ik weet niet of je dat óók al niet wist, maar dat is dus streng verboden.. Altijd één groot feest om met de spanjaarden naar de Universtiy te gaan..

Paul en ik gaan nu naar de fietsenwinkel, en daarna wassen, wens me successs...

kus van murt

  • 06 September 2006 - 10:09

    Wout:

    hahah maart ROCK ON!!!
    veel plezier kus van wout

  • 06 September 2006 - 10:28

    Nikki:

    Jullie hebben dus al genoeg lol daaro in het hoge noorden! Leuk om te lezen! ENJOY! Groetjes uit Sydney xx

  • 06 September 2006 - 11:46

    Mikey:

    Yo yo yo!!

    HAha Lopen is goed voor paul! Gonna looky at the photos now!
    Cheers

  • 06 September 2006 - 11:50

    Mikey:

    hey lullo...
    Uhm ik zie geen fotos :P

  • 06 September 2006 - 11:53

    Mikey:

    hey lullo...
    Uhm ik zie geen fotos :P

  • 06 September 2006 - 12:34

    Die Lange:

    Maar maart doe je dan echt zoveel onder met gekheid bij de spanjaarden? dat geloof ik niet ;)
    Kus <3

  • 06 September 2006 - 13:05

    OzzyP:

    meurt, klinkt dope. spanjaarden zijn indd lijp maar we weten allemaal dat jij er ook wat van kan. maar waar zijn die picca's gek? laterz

  • 06 September 2006 - 13:34

    Roos:

    Heey Poepie!!
    Veel plezier vanavond!!!
    En eeh.. Succes met wassen
    Love you!
    Xxx Roose

  • 06 September 2006 - 13:42

    Vunz:

    lkkr murtie, alcohol the big issue voor murt;) haha xje

  • 06 September 2006 - 14:19

    Deedle:

    mooi dat het goed is ouwe luldebehanger! wij weer aan de school, en weer diep in een scholaire depressie geraakt door ervaren te hebben dat er na 3 weken regen in de vakantie weer zonneschijn komt als je op school zit. spreek je later murtie kurtie zurtie nurtie burtie lurtie jurtie wurtie!!

  • 06 September 2006 - 15:04

    Cecile:

    he maartje lieverd!!
    hier dan je berichtje, ik hoop dat je het leuk hebt daar en party on babe.Kus

  • 06 September 2006 - 15:06

    Cecile:

    nou ik zie geen spanjaarden alleen wat foto's van kamers. Trouwens, Ikea is toch Zweeds of niet. haha je hebt een totale ikea showroom in je huis, ziet er wel goed uit hoor kus

  • 06 September 2006 - 15:49

    Annie:

    Murt!!!
    Wat een heerlijk verhaaltje schat. Het is zo goed en fijn te horen dat je het daar lekker hebt, echt waar.. Momenteel ben ik even aan het onderhandelen over onze telefoonsessies binnenkort, met mn ouders:)! Dus ik ga zorgen dat wij heel snel vrijblijvend aan de telefoon kunnen slijmen, huilen, lachen en natuurlijk eindeloos lullen over het leven. De situatie in Haarlem is op dit moment klote, school is begonnen, iedereen depressief en verlangend naar de weekendjes Zweden die in de toekomst zullen plaatsvinden, lieve vriend. Ik ga even de oude moeder hier helpen met boodschapjes en alle huiselijke ellende.. Heel veel succes met de was en en de fietsemaker engel!! Tot heel snel, dikke zoen en hartje

  • 06 September 2006 - 16:23

    Nienke:

    Maart, klinkt heerlijk allemaal daar. Fijn dat je het naar je zin hebt! Have fun baby! Ik kijk uit naar je volgende verslagje!!
    Byeee, kusss van nientje

  • 06 September 2006 - 16:57

    Wendy:

    Maart en Paul! Leuk om ff te horen hoe het daar allemaal gaat, volgens mij hebben jullie niks te klagen haha! Ik zit van 9 tot 5 op mn kont achter een bureau maar soms kan ik even kijken bij de feesten en evenementen die wij hebben georganiseed! Toch leuk :) Nou dat is wat ik doe... :P Tot snel! xx

  • 06 September 2006 - 19:42

    Mam:

    Wat leuk maart om dit allemaal zo te lezen. Klinkt heel gezellig. Ik ben trots op je.
    Liefs. X.

  • 06 September 2006 - 19:54

    Mam:

    Wat leuk maart om dit allemaal zo te lezen. Klinkt heel gezellig. Ik ben trots op je.
    Liefs. X.

  • 07 September 2006 - 12:58

    Sarah:

    heey, kheb je site van je pa gekregen, aangezien ik ook in Zweden zit! In sigtuna en das ongeveer 50km boven stockholm, een klein, heel mooi, idyllisch en t*fus saai dorpje!! Hoe lang blijf je? Kijk als je wil ook es op mijn site www.smileysarah.web-log.nl veel plezieerr, kus, saar

  • 07 September 2006 - 20:39

    Steef (vd Heijden):

    SUCCES MURT !!!

    Ben er benieuwd of het wassen is gelukt haha X

  • 07 September 2006 - 23:09

    Paul:

    Jammer dat het wassen toch niet zo heel goed ging. Ga je de keuken nog opruimen?

  • 08 September 2006 - 07:18

    Bûûv:

    Dacht dat je ging studeren in zweden. Weer verkeerd begrepen....
    Veel plezier anyways.

  • 12 September 2006 - 18:05

    De Vonno's:

    heey maart, zo te zien heb je het naar je zin daar. dikke kuss de vonno's

  • 19 September 2006 - 19:58

    STIJN:

    yoo Maart alles lekker daar in Gavle, is zeker gaaf! zuipse! bye bye Stonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maart

Ik ga 5 Maanden naar Zweden, om Business te studeren, dit, naar aanleiding van Tourism and Recreation Management opleiding in Haarlem.

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 33834

Voorgaande reizen:

03 April 2009 - 07 Augustus 2009

Zuid-Oost Azie

21 Augustus 2006 - 22 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: