Very slow boat... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maart Rill - WaarBenJij.nu Very slow boat... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Maart Rill - WaarBenJij.nu

Very slow boat...

Door: Murt

Blijf op de hoogte en volg Maart

02 Mei 2009 | Laos, Luang Prabang

Tijgers!

Hier een bericht van mij, speciaal voor jullie uit Luang Prabang, Laos. Na mijn laatste bericht uit Koh Lanta met de foto's hebben we nog vrij veel dingen gedaan. Eerst zijn we via Koh Lanta naar Krabi gereden, daar zijn we met de nachtbus (12 uur lang) naar Bangkok gegaan.

De nachtbus was kut, dat mag je best van mij weten. We moesten met ongeveer 15 man in een hele kleine ruimte onder in de bus, die was gereserveerd voor 4 man. Het was warm en benauwd en het stonk naar voeten, oksels en zweethoofden. Toen we aankwamen in Bangkok hadden we het fantastische vooruitzicht van nogmaals een nacht in de bus naar Chiang Mai, dus we hebben een nachttrein geboekt. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen (en dat voor een tientje extra)! Chiang Mai is een hele gave (kleine) stad in het noorden van Thailand. Hier is alles heel chill en de mensen zijn een stuk aardiger.

De dag nadat we aangekomen waren zijn we voor 3 dagen vertrokken naar de jungle om daar het echte Tarzan gevoel te ontdekken. Prima gelukt al zeg ik het zelf, we hebben geslapen in hutjes tussen de beesten, we hebben enorm lang gelopen, enorm veel gezien, gezwommen in watervallen, Thaise rum gedronken om het kampvuur etc. Het coolste was toen we samen met 2 Thaise jungleboys en 5 andere gasten 's nachts door de jungle 'op jacht' gingen. Op jacht op z'n Thais betekend met een katapult op zak door de bossen, om eekhoorns en ratten uit de boom te schieten. Zo gezegd, zo gedaan. We kwamen met een dood geschoten rat terug op het kamp. De volgende ochtend ontbijt voor de 'varangs' (witneuzen, wij dus) was toast, en de Thaien aten geroosterde rat.

Toen gingen we met de slow boat naar Laos. Een slow boat heet niet voor niets een slow boat, hij gaat erg slow, en je zit met 400 mensen op een kleine boot met houten stoeltjes voor 2 dagen lang. Nu vraag je je af of er misschien een snellere manier is? Nou die is er, je kan bijvoorbeeld met een speed boat (de naam zegt het al) naar Loas. Het enige minpunt is dat die hele snelle smalle houten bootjes met 400 PK nogal eens omslaan op een rots of iets anders in de Mehkong. En dan ga je dus dood.

Nu zijn we, veilig en wel, in Luang Prabang. Een heel leuk stadje langs de Mehkong. Het is hier heel anders dan in Thailand, de mensen zijn heel vriendelijk en heel relaxed. Je moet ongeveer de mensen uit hun middag dutjes halen om ze wat te laten doen (tuk tuk rijden of een drankje brengen bijvoorbeeld). Vanmiddag hebben we een fiets gehuurd (jaja, wat een sportfanaten) en hebben we rond gereden door de stad. Ergens buiten de stad was feest want er was een baby geboren bij de locals, dus we hebben heerlijk bier (Beer Lao) gedronken en feest gevierd met de lokale Loas bevolking. Daarna slingerend op de fiets naar huis, om een middag dutje te doen. Vanavond gaan we naar een kroegje hier langs de Mehkong met wat mensen die we tijdens de trekking en op de slowboat hebben ontmoet.

Volgende keer knal ik weer wat foto's op onze foto site.

Dikke zoenen van mij, voor jullie!

(emma krijgt er 2!)

xxx

• 02 Mei 2009 - 10:15

Oma:

lieverd,ik heb weer een hele reis met je meegemaakt, maar ben niet gesteld op het schieten van ratten en eekhoorns en al helemaal niet op het eten ervan als ontbijt.er is al weer een maand voorbij, veel liefs en gezondheid en plezier, oma.

• 02 Mei 2009 - 10:18

Oma:

• 02 Mei 2009 - 10:24

Moemsie:

hoi liefie, wat een verhaal weer, jullie maken wel wat mee hoor, heel erg leuk. goeie van die nachttrein, mooi geregeld.Nou spreek je snel, dikke kus en liefs.Groetjes aan Paul.

• 02 Mei 2009 - 12:49

Suus:

Hé gave tijger, je schrijft het zo mooi beeldend op dat ik gewoon even mee aan het reizen was, meer meer.. Extra leuk in het laatste bericht was de herkenning van het traject Chang Mai en de jungle waar wij ook met die heerlijke nachttrein naar toe gereist zijn. Lekker slapen, bediening, beddegoed, ontbijt, en dat alles voor een prikkie meer. En dan die vredige stad met al zijn tempels, heb je die ook nog bezocht. In Chang Mai hebben we zoveel van die aardige jonge monniken gezien. De boottocht lijkt me ook geweldig mooi. Jij hoeft nu waarschijnlijk je hele leven geen ontspanningsoefeningen meer te doen na al dat oefenen met wachten en geduld hebben. Leuk dat je steeds zo'n verschil proeft in de samenleving van het ene gebied tot het andere. Wat een ervaringen allemaal! Weer een goede reis vanaf hier, take care en geniet, heel veel liefs, ook van Xander, x Suus

• 02 Mei 2009 - 12:59

Lara:

Maart, schat!

Wat een heerlijke verhalen kan jij schrijven zeg! Ik geniet helemaal mee! Ben stikjaloers op je, maar gun het je wel hoor!

Tot snel en ik blijf je volgen!

xxx

• 02 Mei 2009 - 16:18

Fred:

Hoi Maart,

Mooi die verhalen van je! Veel plezier nog bij je volgende reis in je reis in je reis of zo.

XX Fred

PS: bijna weer twee oog!

• 02 Mei 2009 - 23:25

Vivi:

cool stories again, Maart! glad u have been safe and you have had so many pleasant adventures :) lookin forward to the next pics hehe
    take care!

• 03 Mei 2009 - 09:57

Died:

Koninkie!

Wat een verhalen, man! Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat hier niet zo veel is veranderd... Waarom heb jij eigenlijk geen Rat gegeten? Smaakt niet naar haring hoor! haha. Geniet,

x

• 03 Mei 2009 - 15:45

Chantal:

Wauw Maart!Wat een fantastische reis zeg. Wat een ervaring,echt wat voor jou.Enne....een kort geschoren koppie zou je geweldig staan.
    Groetjes chantal

• 03 Mei 2009 - 18:02

Wim Sieraad:

Hoi Maart.
    Zo maak je toch heel wat mee maar wel spannend,geniet er van,heel veel plezier en doe voorzichtig,groetjes Wim Sieraad.

• 03 Mei 2009 - 22:13

Juul:

Hee lieve murt! wat cool allemaal.. in mijn saaie oninterressante leventje zonder jullie hier in haarlem heb ik toch wat leuks te doen, jou verhalen lezen.. Hoewel jij wel mijn onwijs coole feestje hebt gemist gister!! als je terug bent halen we de festijnen wel in hoor
    veel plezier.. Kus Juul

• 07 Mei 2009 - 11:44

Ing:

Hey Tarzan, Stoere verhalen weer, leuk om te lezen. Blij dat je je niet helemaal aan de locals aanpast. Rat als ontbijt, getverrrr. Geniet maar weer verder, hier is vandaag een herfstwind op komen zetten.

• 07 Mei 2009 - 17:50

Trui:

Hai Maart, wat een belevenissen.Vooral in de jungle lijkt het me heel speciaal.Vanmorgen even bijgekletst met Thel(o.a.over jou, dus je oortjes zullen wel gloeien)Wens je weer verder een goede reis en tot de volgende berichten.Gr.Bart en Trui.

• 11 Mei 2009 - 20:48

Tante Wil:

Hoi Maart,
    heb je bericht met plezier gelezen. Wensen je verder een fijne reis. Liefs Josef en Willy

• 14 Mei 2009 - 19:54

Jip:

hee Murt
    eindelijk je waarbenjijnusite gevonden!
    ik ben jaloers
    doe maar lekker slow
    leve Beer Lao
    tot in Sarawak!
    xx~~Jip

• 21 Mei 2009 - 11:49

Suus:

he murtje,hoe zit het, krijgen we weer wat te horen van je? Beetje inspiratie doet goed, missen je, have fun dear!
    xx
    Suus