Eerste dagen in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Gävle - Reisverslag uit Gävle, Zweden van Maart Rill - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Gävle

Door: Murt

Blijf op de hoogte en volg Maart

26 Augustus 2006 | Zweden, Gävle

21 Augustus verliet ik Nederland om naar Zweden te gaan, de reis duurde ongeveer 2 en een halve dag, dit omdat we nog wat leuke steden hebben bezocht. De eerste overnachting vondt plaats in Jönköping, daarna zijn we doorgereden naar Stockholm, daar hebben we een hele dag rondgelopen en 's avonds lekker uit eten geweest, daarna zijn we 's nachts door gereden naar Gävle, mijn uiteindelijke woonplaats.

Gävle is een middelgrote stad, met ongeveer 99.000 inwoners (even groot als Alkmaar)...

Ik moest eerst naar de school counselor om mijn huissleutel te halen, daarna mocht ik naar mijn huis iets van 2 kilometer van mijn school... Het huis is zoooo moooi!! ik heb wat foto's bijgevoegd, dan kan je beter zien wat voor soort huis het is, het lijkt een beetje op een soort van flatje in de Bijlmer... Wat ook fucking chill is, is dat ik samen woon met een jongen die ik al heel goed ken van school, Paulie.. We zijn allebei precies hetzelfde met schoonmaken en afwassen, dus alles gaat rustig aan, dat vind ik wel een prettig idee...

Gister hadden Paul en ik de introductie van school, we hebben denk ik best een leuke klas, maar niet echt super vet ofzo, maar ja, dat zeg je altijd aan het begin, we meoten elkaar gewoon beter leren kennen denk ik.. Daarom had ene Fran uit Spanje geregeld dat we met de hele klas gingen drinken bij een bankje op het gras bij een een of ander basketball veldje tussen de campus... Het kwam eigenlijk gewoon neer op zuipen, dus ik vond het allemaal best, leuk gepraat met alle mensen uit de klas. Fran had ook een spel bedacht (jaja die fran is ijverig) hij had twee plastic zakken bij zich, en daar zaten papiertjes in, jongens moesten een papiertje pakken uit de ene tas, en meisjes precies hetzelfde, maar dan uit een andere tas.. Op alle papiertjes stond een karakter, en alle karakter hadden een match, zoals bijvoorbeeld Suske en Wiske, of The Rabbit and The Carrot..
Als je bijvoorbeeld (zoals ik) The Rabbit had getrokken, moest je tussen alle mensen The Carrot zoeken.. Uiteindelijk had ik mijn match gevonden, een meisje uit Duitsland, (hoe kan het ook anders, met 40 Duitsers in de class) het naarste was dat ik met haar op de foto moest als inderdaad ook echt een konijn en een wortel.. Ik vraag me echt af hoe die foto is geworden...

Nu zit ik in de huiskamer lekker even achter de computer paul doet de afwas (GOED) en we gaan straks naar de stad...

ik spreek jullie snel weer, en ik ga jullie missen,

dikke kus van Maart

  • 26 Augustus 2006 - 09:50

    Emma:

    hallo maartie, wat leuk dat je ook zo'n site hebt gemaakt! ik ben ook erg benieuwd hoe die foto is geworden.. dag liefje, X

  • 26 Augustus 2006 - 09:53

    Roos:

    Heej maartje! wat ontzettend leuk dat je in zweden zit! ik wist weer eens van niks...!zo te lezen heb je het goed voor elkaar! meteen al dikke vrienden met Paulie! haha
    Heel veel plezier nog!
    Kus

  • 26 Augustus 2006 - 10:52

    Miki:

    he lieve maart, zo dat heb je goed voor elkaar met je huisje, ziet er leuk uit, en zie dat je al een fotootje van em op hebt gehangen. heel erg veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhaal xx mik

  • 26 Augustus 2006 - 12:19

    Michelle:

    hej!!
    hur mår du?
    haha, dat is tot nu toe ook echt nog het enige zweeds wat ik ken, maar aan het einde van dit semester kunnen we samen zweeds praten he!?? ;) volgens mij gaan jullie het daar ook echt super krijgen! jullie appartement is echt te mooi!! :-D
    liefs vanuit skåne!!
    hej då!!
    x x x x x x x x x x

  • 26 Augustus 2006 - 13:49

    Die Lange:

    <3

  • 26 Augustus 2006 - 14:21

    Bien:

    hey lieve maartie,
    wat leuk allemaal!!!heerlijk al die nieuwe ervaringen lijkt mij! ik kan alleen met mijn mongolische computertje je foto's niet openen, maar in het klein ziet het er goed uit!Ga er maar lekker van genieten want voor je het weet zit je alweer in Nederland! groetjes van iedereen hier. kus

  • 28 Augustus 2006 - 14:27

    Goofy:

    He snuit, hoe gaat ie nou? jammer dat ik er niet bij kon zijn met het uitzwaaien, maar ach, wat zijn nou 5 maanden op een poezenleven! Toch? Heel veel plezier nog daar en btw, ik dacht dat asbest ook in zweden verboden was!!! (check je balkon)! kus Goof

  • 28 Augustus 2006 - 17:09

    Mikey:

    Well heloo there! place looks awesome! :-)) it better work out between u2 sothat we 3 can live together neeeeex year
    cheers!

  • 29 Augustus 2006 - 01:12

    Vivi:

    heyy maart!!
    woww...damnn..does look nice for real!! :D
    u got a couch.. a desk.. a printer.. beer.. all the things I dun have here in Turlock! hihi :p
    uhmm..but I got a nice tv ..and lots of american channels LoL
    oh ..and this house is damn beautiful also.. will put up some pics soon :)
    take good care over there
    doeii Vivi

  • 29 Augustus 2006 - 22:27

    Dewi:

    Hey Maarten!
    Leuk om je verhalen te lezen en zo op de hoogte te blijven van je leven in Zweden. Veel plezier daar!
    -x- Dewi

  • 30 Augustus 2006 - 20:06

    Fred:

    Hoi Maart,

    Leuk om zo van je te horen! Foto's zien er goed uit, hoewel ik het in het echt nog mooier vond.

    Dikke X-en

    Fred

  • 31 Augustus 2006 - 21:29

    Oom Jo Verder Op:

    Leuk dat je een site gemaakt hebt. Kunnen we een beetje meekijken naar al die blonde zweedse.

  • 31 Augustus 2006 - 21:48

    Blonde Oom Jo:

    Sorry Maart, blondjes zijn echt niet zo interessant. Ik heb ook een nederlands donker type gekozen. Hou't zo. (ik werd op mijn vingers getikt door haar zus Thel) Veel plezier daar. Kom een keer deze kant op?

  • 05 September 2006 - 19:40

    Maartje:

    Hoi maart, onwijs gaaf te kunnen lezen wat je belevenissen daar zijn. Zo te lezen best tof.
    Veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken. Liefs marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maart

Ik ga 5 Maanden naar Zweden, om Business te studeren, dit, naar aanleiding van Tourism and Recreation Management opleiding in Haarlem.

Actief sinds 24 Aug. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 33856

Voorgaande reizen:

03 April 2009 - 07 Augustus 2009

Zuid-Oost Azie

21 Augustus 2006 - 22 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: